I fly like paper, get high like planes

Hittills under år 2011 har jag suttit på åtta olika flygplan. Fyra för tur och retur till Bosnien i januari och fyra för att komma hit till Adelaide. Om en månad har jag flugit till och från Sydney, och bara några dagar efter det kommer jag att sitta på fyra olika plan på väg hem till Sverige.

Ungefär en vecka efter att jag kommer hem så kommer jag att åka ner till Bosnien och Montenegro vilket innebär åtminstone två flygplan till, men troligtvis tre-fyra. I augusti planerar jag en weekendresa med några kompisar om allt går som det ska som kommer att involvera ytterligare två flygplan.

Under hösten kommer jag rätt säkert att hälsa på en kompis som ska plugga i Spanien så det blir två till, och om jag känner mig själv, vilket jag är rätt så säker att jag gör förutom när jag dricker och förvandlas till ett monster, så kommer det att bli åtminstone en till resa under hösten eller vintern så vi lägger till två flygningar till i potten.

Allt som allt blir det ungefär 21-23 olika flygresor under 2011. Jag har en kompis som åker på en flygresa och sedan väljer att exkludera alla alternativ som inkluderar flyg under resten av året för att minska sitt koldioxidavtryck så mycket som möjligt.

Jag, å andra sidan, säger till Moder Jord att hon kan böja sig över och hålla käften eftersom jag är en människa och därmed kapabel till att göra vad fan jag vill med henne som den slyna hon är.

Sidonotis: om karma kickar in och jag dör i en flygkrasch så vill jag förtydliga att jag så klart är ironisk när jag driver på det här sättet, men om det inte händer så kan karma också hålla käften och suga min vänstra.

This entry was posted in Travelling. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

