Woot, sexting retweet?

Folket bakom The Consise Oxford English Dictionary har nyligen lagt till 400 nya ord till ordlistan, mer info här, eller här, eller här, eller här. Alla de där länkarna är till samma ställe, jag tänkte bara få det att se ut som att jag har undersökt det här väldigt noga.

Hur som helst så är några av de nya orden “sexting”, “woot” och “retweet”. Jag är helt klart för att språk hela tiden ska utvecklas och att ordlistor, grammatik och dylikt ständigt ska anpassas till den reella verkligheten i folks bruk av språket, men helvete vilka jävla ord. Woot kan väl ingen ta som ett seriöst ord liksom? Det är ett jävla utrop.

Det är som att man skulle lägga till ordet “herregudherregudherregud” för hur en kvinna låter när hon har sex med mig, eller “ööuhhhöhööuh” för hur en man låter när han kommer i mitt ansik.. Jag menar när jag kommer. Hah, vad fel det blev!

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

