Fuck Jay-Z, fuck Roc-A-Fella, fuck Beyoncé, fuck… actually we can stop at Beyoncé for a while

Ifall du har missat det eller mer sannolikt skiter i så har Lil Wayne och Jay-Z något av ett beef just nu. Förutom biff är det även ett ord för tjafs inom hiphop. Tänkte bara klargöra det så att det inte blir något missförstånd här.

I alla fall så snackade Jay-Z skit om Birdman, Weezys mentor ungefär, och sa bland annat att han satt på “baby money” som en diss till hans skivbolag Young Money. I låten ovan, “It’s good”, från den galet efterlängtade skivan Tha Carter IV svarar Weezy vid ungefär treminutersstrecket genom att bland annat föreslå att han ska kidnappa Jiggas brud (den där snygga från Destiny’s Child) och mörda honom och andra liknande trevligheter.

Som jag sa i inledningen så skiter du antagligen i det här, och det gör egentligen jag också, men det finns en sak som gör mig glad i det hela. Det har inte släppts en bra disslåt, alltså hundra procent ämnad till att dissa någon, sedan 2Pac släppte “Hit ’em up” och om någon kan leverera lika mycket hat i form av underbar rap så är det Lil Wayne. Så egentligen är jag bara sugen på att ha någonting att lyssna på när jag är arg på mina föräldrar och stänger in mig på mitt rum och låtsas vara svart.

Yeah, bitch, fuck all ya’ll!

Alla som brydde sig om den här informationen, räck upp en hand!

This entry was posted in Music. Bookmark the permalink.

3 Responses to Fuck Jay-Z, fuck Roc-A-Fella, fuck Beyoncé, fuck… actually we can stop at Beyoncé for a while

  1. Mia says:

    “Så egentligen är jag bara sugen på att ha någonting att lyssna på när jag är arg på mina föräldrar och stänger in mig på mitt rum och låtsas vara svart.” ….. Hahahahaha! Lilla plutt! :P

  2. Viktor says:

    Jay-z vs Nas gav en del sköna låtar. Takover är ett exempel: http://www.youtube.com/watch?v=FAnGnevKxJE

    • Yoshi says:

      Jo, det är helt klart en del sköna låtar som har kommit i samband med den och andra beefs, men ilskan som släpptes loss i “Hit em up” har inte efterliknats någon annanstans, och jag tror verkligen att Weezy skulle kunna få till det med sitt sjuka flow och sin knarkdrivna energi. Time will tell!

Leave a Reply

