Svar till Mia

Igår droppade en av bloggens mest trogna läsare, Mia, denna kommentar där hon citerar inlägget om Jay-Z/Lil Wayne på ett sätt som är helt och hållet taget ur sin kontext och får mig att framstå som någonting som jag inte är:

Jag vet inte exakt vad i citatet eller inlägget i helhet som får Mia att tycka att det är någonting “pluttigt” över mig, men för att undvika sådana grundlösa antaganden så tänkte jag klargöra ett och annat.

Tvärtemot vad folk som Mia försöker få andra att tro så är jag en väldigt mogen och ordnad människa med egen lägenhet, körkort och en stadig examen inom mindre än ett år. Jag är pålitlig, ordentlig och en väldigt god lyssnare. Mitt brottsregister är blankare än baksidan på ett nyköpt vykort och mitt bankkonto är grönare än tivolit på Djurgården. Jag är aldrig den första att komma, och kommagaranti utges även om det innebär kramp i tungan. Vissa påstår att jag inte är ödmjuk, men förstående som jag är så förlåter jag dessa arma människor som givetvis är avundsjuka på min gudomliga perfektion. Det sägs att alla som vid något tillfälle av någon anledning har kommit i kontakt med min penis kommer att få vackra barn (källa) och det är inte någonting jag tänker förneka.

Jag gillar inte att säga att jag är perfekt, men eftersom jag i princip gjorde det alldeles nyss med en annan böjning på ordet så kan jag göra ett undantag idag. Jag är perfekt.

Nu ska jag, om ni ursäktar mig, gå och ta på mig själv framför spegeln en stund.

This entry was posted in Tardness. Bookmark the permalink.

6 Responses to Svar till Mia

  1. Bergman says:

    Du har en talang att sätta ord på vad vi andra tänker! Jag älskar din ödmjukhet! MERA!

  2. Mia says:

    Hahaha! Awwwwwww, så sött! Haha! Detta gjorde dig ännu mer pluttig! Lilla Yoshiiiiii! Det är så man vill nypa dig i kinderna och bjuda på godis! :P

  3. Yoshi says:

    Aj aj, låter farligt det där ;)

Leave a Reply

