Kolla in bloggen, kom igen, snälla

Jag satt i skolan idag med en kompis och ett par andra som läser samma kurs men kommer från ett annat program, även kända som “nya vänner” eller “folk man är trevlig mot för att man kanske får nytta av dem under kursens gång”, och snackade lite skit medan vi hade rast. När vi snackat en stund gjorde min kompis reklam för doublei åt mig, vilket är nice för det är alltid kul med nya potentiella läsare, men fan vad man inte kan snacka om att man har en blogg utan att känna sig som en pung. Och då menar jag mest pung som i “oskön snubbe” och inte “testiklar”.

När jag stötte på Dalin Nano från Paradise Hotel på Sturecompagniet en gång i tiden när den serien var aktuell, var hennes svar på det mesta “det kan du läsa på min blogg” vilket är bland det drygaste jag har stött på i mitt liv, så den konversationen var över snabbare än respekten för dokusåpakändisar försvinner när de blir dokusåpakändisar.

Det var egentligen lika bra det eftersom det en vecka senare kom ut att hon kan ha varit en man tidigare, så det hade varit trist om hon hade varit trevlig och jag hade råkat ligga med henne, vilket jag givetvis hade gjort eftersom jag är en uppmärksamhetshora, och behövt leva med den skammen resten av mitt liv.

Men oavsett om hon någonsin har haft en eller inte så var hon en pung den kvällen, vilket på något sätt var tänkt att bli min poäng, men jag tror att jag dribblade bort mig själv någonstans halvvägs. Man ska inte vara en pung, i alla fall.

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

2 Responses to Kolla in bloggen, kom igen, snälla

  1. “En kompis” eller…. jag har ett namn faktiskt! Sedan vet alla att du är en bloghora, bara att acceptera det!

Leave a Reply

