Ett år. Bara ett år.

20110905-125343.jpg

I onsdags påbörjade jag mitt femte och sista år på KTH och jag måste säga att en stor del av mig bara vill att det hela ska bli klart så snabbt som möjligt. När det här året är klart har jag kontinuerligt utbildat mig i 17 jävla år. Det har så klart sina fördelar, som att jag kommer att sitta på en masters i industriell ekonomi som 23-åring, men enformigheten börjar tära på tålamodet.

Det är bara ett “vanligt” halvår till, med kurser, tentor och annan pluggskit, och nästa halvår görs examensjobbet, vad det nu än innebär, så det lär bli soft säkert ändå. Egentligen är en del av mig också sugen på att aldrig växa upp utan bara fortsätta vara en ansvarslös student, men den mesiga lilla kärringbiten av mig skiter jag i. Tönt.

Första delen av det här inlägget skrev jag tidigare idag inför en föreläsning och andra halvan på tuben på väg hem, så jag tappade lite tråden där i alla omogna skämt som har sagts och hörts däremellan, men jag är rätt så säker på att poängen var att jag börjar bli redo att avrunda det här med utbildning och gå och göra någonting annat i livet. Typ ha råd att köpa sex oftare än bara en gång på två månader. Det skulle vara trevligt.

This entry was posted in School stuff. Bookmark the permalink.

10 Responses to Ett år. Bara ett år.

  1. Meeeh says:

    “Wooop Wooop!”
    Snart har du varvat KTH. Bra jobbat!

  2. Linslus says:

    Usch vad tråkigt!! Vem ska jag då tråna efter på Campus??

  3. Linslus says:

    Nu har du fel…killar finns det plenty av på KTH men riktiga män saknas i mängd!!!!

  4. Linslus says:

    Vet inte riktigt ja…du får nog anstränga dig liiite mer för att kvala in på mansnivån.. men men, jag har haft fel förr!! :-)

  5. Linslus says:

    Använd fantasin vetja unge herr student! Det verkar ju ändå vara ditt område… :-)

Leave a Reply

