Nu rasar grunden för svensk drogpolitik

En kompis tipsade mig nyligen om den här artikeln hos DN som tar upp en del intressanta punkter i debatten kring svensk drogpolitik sedan några forskare kommit fram till vad varje reggaeartist någonsin redan har sagt en miljon gånger. Varför min kompis skickade artikeln till mig har jag ingen aning om, för jag minns inte att jag någonsin har antytt att jag har något intresse av droger eller drogpolitik överhuvudtaget, men det skadar aldrig att lära sig om någonting nytt liksom.

Det finns, om du frågar mig, helt klart en del missar inom svensk drogpolitik, och framförallt lögner om droger i allmänhet som cirkulerar bland folks allmänna uppfattning i allmänhet i allmänhet i allmänhet. Vad som behöver göras för att de frågetecken som finns ska rätas ut är däremot inte mitt bekymmer, så det tänker jag inte heller gå in på, men som ni kära läsare säkert kan lista ut är jag snarare åt det liberala hållet än det retarderat bakåtsträviga. Men jag tänker absolut inte döma folk som tycker att det finns vett i att två droger, alkohol och tobak, är fullständigt lagliga och accepterade medan en drog lättare än de två tidigare nämnda, cannabis, är strikt olaglig och tabu, även om dessa personer av ren slump råkar vara idioter med idiotiska åsikter.

Om någon av er läsare har en åsikt inom ämnet skulle det vara intressant att höra, så dra iväg en anonym kommentar så att ainaziz inte kan använda det emot dig i framtida rättegångar.

This entry was posted in Not very funny stuff. Bookmark the permalink.

2 Responses to Nu rasar grunden för svensk drogpolitik

  1. Viktor says:

    Det är ju uppenbart att droger finns enkelt tillgängliga trots att de är olagliga. Om man tillåter människor att ta beslut över vad de vill stoppa i sig själva blir vi väl lite friare.

    Om en missbrukare köper lagligt heroin skadar han sig själv. Om en missbrukare köper olagligt heroin skadar han sig själv, men under drogens resa till Sverige har tjänstemän mutats, folk mördats, kurirer fängslats och tusen eländen till inträffat.

    Tanken att legalisera ALLA droger lockar inte, men det känns ta mig fan som en given väg att gå. I Mexiko har väl de drogrelatarade morden överstigit 100 000 senaste decenniet. Så skulle det inte vara om skiten gick att köpa på apoteket för 95 kr/dos.

    Jag tror att det skulle vara på det här sättet, men jag vet inte säkert. Ingen vet. Den som säger sig VETA har nog lite för höga tankar om sig själv och sin analytiska förmåga.

    • Yoshi says:

      Mycket väl talat. Jag tror och tänker på liknande sätt för efterfrågan kommer i all evighet att vara en starkare kraft än lagar och regler. Men som du säger vet man aldrig hur det skulle gå, så den som lever får se antar jag.

Leave a Reply

