You know what it is; AIK AIK AIK AIK

Igår drev vi (som man säger när man inte vill ta hela skulden för någonting själv, *host* en teknik jag lärde mig av en viss chef för ett visst uppdrag för KTH som jag deltog i och som hade med bloggande att göra *host*) rätt mycket om svarta, och sedan lite om kineser också för att balansera det lite grann så att mina svarta läsare (finns ni?) inte tror att jag faktiskt har någonting emot bara dem när jag egentligen ogillar alla som har en annan hudfärg, sexualitet, nationalitet, hårfärg, skostorlek eller mamma än jag. Vidare tog vi idag upp debatten kring cannabis och svensk drogpolitik, vilket jag skulle uppskatta fler kommentarer om (tack Viktor) eftersom det är kul att höra vad ni tycker. Ibland.

Hur som helst tänkte jag gottgöra lite för mina brothers from other mothers of other colors och slå ihop det med dagens ämne.

Enter Wiz Khalifa‘s “Black And Yellow”! Jag vet, jag är ett geni.

Om du inte vet vem Wiz är så är det en relativt ny rappare på världsscenen som tycker om gräs. Mycket. Väldigt, väldigt mycket. Så mycket att han har en skiva som heter “Rolling Papers“, ett mixtape som heter “Kush And Orange Juice” och ungefär 3152352 andra referenser till weed i sin musik.

Så rulla en eller vad du nu än tycker om att göra på kvällarna, tryck play på videon ovan och.. jag vet inte, tänk på svarta och gula människor eller någonting. Det här konceptet var rätt höftat, så jag vet inte riktigt hur jag tänkte knyta ihop det hela.

This entry was posted in Music. Bookmark the permalink.

3 Responses to You know what it is; AIK AIK AIK AIK

  1. Linslus says:

    Du driver väl inte med AIK hoppas jag??? Som mäkta stolt Solnabo får man Aldrig driva med AIK/AIK-land…

  2. Linslus says:

    Gott så!

Leave a Reply

