When you play the game of thrones, you win or you die

Planen för dagen var att gå upp, käka frukost, göra lite saker för plugget som behöver göras, gå och gymma och sedan fylla ut tiden med annat som behöver göras. Istället blev det att kolla på ett avsnitt Game of Thrones till frukost, sedan ett till och alldeles strax tänkte jag dra till gymmet och kolla på ytterligare ett på min iPhone medan jag cyklar en timme. Plugget skjuts upp mer än Dr Dres “Detox” och Justin Biebers pubertet.

Holy fuck vilken bra serie det här är! Om inte HBO är bäst i världen på att göra serier så är mitt namn inte jättekonstigt och svåruttalat. Den handlar liksom om stela kungafamiljer, övernaturliga grejer och allmän medeltida skit som inte borde vara intressant för någon annan än sådana där mongon som kommer utklädda till Harry Potter-premiärer, men är så välgjord att man dubbelklickar på nästa fil innan två namn hunnit visas i sluttexterna. Jag menar, man trycker på knappen för nästa avsnitt på sin dvd-spelare eller byter skiva i sin lagligt köpta dvd-box eller vad fan man än gör om man ska vara så där jobbigt laglig. Det är det jag gör.

Eeeeeh… och jag ska ta med min dvd-box till gymmet för att kolla på sista avsnittet.

This entry was posted in Movies & TV. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

