Outlandish stuff!

Senaste timmen har jag gått igenom all min musik och gjort en chillista på över 32 timmar med bara skön musik, så jag har lugnat ner mig från mitt dampryck om KTH tidigare idag. Inte för att det inte var befogat, men ändå.

Hursomhelst så har jag alltid tyckt att danska Outlandish (som så klart är med på listan) är alldeles för okända i proportion till hur bra de är. De hade en rätt så stor hit med “Aicha” för några år sedan men nådde aldrig någon större süperstarstatus trots att de är grymma både på att rappa och sjunga, och alltid har riktigt bra musik i sina låtar.

Ah, skit samma, jag kollade precis på deras musikvideo och insåg att de inte bara är araber utan även väldigt mycket ser ut som araber. Där har vi det.

This entry was posted in Music. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

