Sluta vara sämst, KTH!

Ok, jag har precis spenderat 40 minuter på att försöka få ordning på och skriva ner alla inlämningar och moment i de olika kurserna som jag läser för stunden. Inte att göra dem alltså, utan att få ordning på vilka de är. Fyrtio jävla minuter! Och jag har endast lyckats få klarhet i momenten till en enda av de fyra (eller fem, även det är oklart för stunden) kurser som jag läser den här terminen. Varför är det så?

Man skulle absolut kunna tro att det är för att jag är trekvarts idiot och en kvart analfabet, och man skulle ha en massa bevis att grunda det argumentet på, men i just det här fallet är det inte mina egna tillkortakommanden som står i vägen mellan mig och den kunskap som jag åtrår.

KTH, eller nu ska jag inte överdriva, så jag säger ungefär 85% av de kurser som jag har läst på KTH är fullständigt katastrofala på att dela ut information om vad det är som krävs inom varje kurs. Jag tänkte inte ens på det här så mycket innan jag pluggade en termin på UniSA i Adelaide och med egna ögon såg hur jävla enkelt det kan vara. Till varje kurs där nere fick man i början ett häfte i vilket all information man sökte fanns (moment, vikt på betyg, deadlines, instruktioner, schema, osv.) och om man inte gillar det här med fysiska saker så fanns häftet i PDF-format på kurshemsidan vilken var strukturerad på exakt samma sätt för varje kurs. Förutom detta kunde man på kurshemsidan bland annat även hitta ljudinspelningar från alla föreläsningar och i vissa kurser även bullet points från föreläsningarna i ljudformat om föreläsaren var extra hurtig.

På KTH finns det (vad jag vet) åtminstone fyra olika utseenden på kurshemsidor, och det är inte en enda av dem som imponerar. Jag gjorde tydligare menyer på hemsidor när jag var 13, innan den där smällen i huvudet jag fick som lämnade mig i det tillstånd jag är i idag. Och tro inte att kth.se är rätt väg att gå för att hitta kurshemsidorna. Det finns inte en jävel jag känner som har gått den vägen, utan det är googling på kurskoden som gäller då google är en miljard gånger bättre på att hitta på kth.se än nissarna som designade sidan själva.

40 minuter! Hur kan det ta fyrtio fakking minuter för någon som har gått på KTH i fyra år att hitta information, nej, inte ens hitta information, utan att försöka hitta information om kurserna och till slut ge upp utan att ha hittat den?

Fan, jag skulle ha skrivit det här medan jag bloggade åt KTH så att någon som kanske kan göra någonting åt saken hade hittat det, men jag var upptagen med att ligga på stranden och njuta av att veta exakt vad jag behövde göra och när.

Nu måste jag byta tampong igen, ursäkta mig.

This entry was posted in School stuff. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

