The Game | The R.E.D. Album

Min bror, bror undrade vad jag tycker om Games nya album under den misslyckade frågestunden och eftersom jag inte hade hört albumet så fick jag låna skivan jättefort från min piratkompis så att jag skulle ha ett svar, för man jag inte bara ignorera familj, familj.

Baserat på en snabb och inte så noggrann genomlyssning så måste jag säga att det är en bra skiva. Produktionerna är grymma och både Game och de många gästrapparna av hög kaliber lägger verser som imponerar. Sen när jag lyssnar igenom den lite mer noggrant så kanske jag märker att Game fortfarande är fullkomligt retarderad, vilket givetvis är det som höll honom från att bli en av de största rapparna i världen, och ändrar mig, men tills dess håller jag fast vid att det är en grym skiva.

Vidare så känner jag mig så inspirerad av Games tatueringar i ansiktet att jag också har bestämt mig för att skaffa en. Det ska vara stilren text i pannan som säger “I don’t really want this job, or any other job ever” och kommer att fungera som isbrytare på stela arbetsintervjuer.

This entry was posted in Music. Bookmark the permalink.

4 Responses to The Game | The R.E.D. Album

  1. yourbrobro says:

    “..Game fortfarande är fullkomligt retarderad, vilket givetvis är det som höll honom från att bli en av de största rapparna i världen..”
    Kan du förklara?
    (Inte drygt och elakt menat)

    • Yoshi says:

      Haha, det är bara så att han inte verkar vara en av de smartaste snubbarna inom industrin. Han hamnar hos en av de mest legendariska producenterna någonsin, Dr Dre, och gör låtar med den överlägset hetaste artisten för stunden, 50 Cent, och lyckas hamna i tjafs med båda inom mindre än ett år. Utöver det så tatuerade han in en fjäril på sin kind som han senare gjorde om till ett LA med vingar, och ännu senare gjorde om till ett LA i en stor röd stjärna. Det känns som att man borde vara rätt säker på vad det är man vill ha när man tatuerar in nåt i ansiktet. Så det är typ det. Sen kanske jag har helt fel och han är ett geni egentligen, men saker och ting tyder inte på det riktigt :)

  2. yourbrobro says:

    Hela det du säger är sant. Värst av allt är fan fjärilen.
    Eller när han var med på change of heart. Det måste nog fan vara värst för en riktig thug…

Leave a Reply

