Ring ring. Helloooo?

Just nu sitter en kompis och jag och jobbar på en uppgift till plugget och det slog mig hur sjukt mycket kommunikation har utvecklats de senaste åren och hur många olika sätt vi samarbetar med varandra på. Bara den senaste halvtimmen har kommunikation mellan oss skett på följande sätt:

1. SMS via WhatsApp på våra mobiler.
2. E-mail.
3. Gemensam redigering i dokument på Google Docs.
4. Synkronisering av gemensamma filer via Dropbox.

Ibland sätter vi oss också och pratar IRL, men det är en rätt lame och tidsineffektiv kommunikationsmetod avsedd för n00bs som inte kan hantera hackz0rsprogram som vi kan. Med andra ord för folk som har social kompetens, och det är någonting man måste lämna ifrån sig när man börjar plugga på KTH.

Anledningen till att jag inte skriver min kompis namn är liksom inte att jag vill hålla det hemligt eller så utan eftersom att jag fortfarande efter fyra år inte är säker på hur man stavar det, men hans nick G0rukh_Kraah$504$ kan jag utantill bättre än födelsemärkena runt min grej.

This entry was posted in School stuff, Why the internet is awesome. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

