Det här med att vara känd

Idag lärde jag mig att före detta tungviktsmästaren i boxning George Foreman tjänade betydligt mer på grillen “Lean Mean Fat-Reducing Grilling Machine” som han lånade sitt namn och varumärke till 1994 (ca $200 miljoner) än han tjänade under hela sin boxningskarriär. Två hundra miljoner dollar bara för att han lånade sitt namn till en produkt som någon annan uppfann, tillverkade, paketerade, marknadsförde, sålde och skötte på alla möjliga sätt och vis medan allt han gjorde var att i några reklamfilmer säga att han använder skiten.

Saker som det här är den enda anledningen till att jag skulle vilja bli känd. Ok, det här och att brudar slänger sig på en bara man har varit med på idol, typ.

Vad är det med tjejer och kändisar egentligen? Jag såg på nyheterna häromdagen (video här) att nåt pojkband som jag aldrig ens hört talas om var i Stockholm och att det blev sånt kaos på grund av alla småtjejer som stormade stället att polisen fick skjuta tre av dem i knäskålarna. Ok, jag hittade på det sista, men jag har inte sett en så stor samling av efterblivenhet på ett och samma ställe sedan senaste Special Olympics.

Om tonårsflickor aldrig växte ur den där fasen och förvandlades till kvinnor skulle jag bli homosexuell snabbare än Justin Timberlake får ett ligg när han går ut på klubben.

This entry was posted in Celeb. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

