Steve Jobs död

20111006-091539.jpg

Jävlar vad mycket nytt som hände över natten! Jag ska gå igenom de saker som fångade mitt intresse under dagen (så se till att komma tillbaka) men börjar med den största och tråkigaste.

Steve Jobs, snubben som gjorde Apple till en stormakt inom teknikbranschen och på många sätt förändrade världen, avled inatt vid 56 års ålder efter en längre tid med hälsoproblem.

Det här är för jävligt eftersom Apple utan Jobs är som en avsugning utan att få komma; man kan lika gärna lägga ner hela grejen. Ni som kan Apples historia vet säkert att de bara gjorde tabbe efter tabbe när han inte var del av företaget under några år (orkar inte googla fram exakt när, gör nåt själv ibland!) och om saker och ting inte sköts bättre nu när han är borta på riktigt så lär min nästa mobil vara en Androidlur från vilken jag kommer att läsa om att Apple gör en OnOff inom något år.

Vila i frid, Steve, och ha en flippad iPhone 73G väntande på mig när jag kommer ner till dig (önskad funktion: iDoAnal med Brittany Murphy).

This entry was posted in Not very funny stuff. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

