Har du saknat mig?

Då var man hemma i sin egna soffa igen efter några dimmigt surrealistiska dagar i Spanien. Jag är rätt trött och pallar inte skriva så mycket, men under dagarna kommer jag antagligen att ta upp en del väl valda berättelser från resan som vittnar om hur kul det var utan att framställa för mycket bevismaterial för framtida rättegångar.

För att skriva någonting så ger folk Ryanair alldeles för mycket skit utan anledning. De gör ingen hemlighet av att de kör en stenhård lågkostnadsstrategi varför man givetvis ska förvänta sig att de försöker sälja allt som går att sälja till en, och om det inte fanns lagar om flytvästar skulle även dessa vara valfria mot en kostnad, men de gör sitt jobb. Det är inte världens bekvämaste flygresor, men de tar en från punkt A till punkt B och kostar ungefär lika mycket som fyllekäk för dig och två kompisar. Köper man en hora på gränsen mellan Tyskland och Tjeckien så ska man inte förvänta sig samma service som om man köper en i Red Light District i Amsterdam, om du förstår vad jag menar.

Det var någonting mer jag tänkte ta upp tror jag, men den där liknelsen påminde mig om en annan sak jag måste ta hand om nu när jag är i min egna lägenhet med min egna dator med mitt egna internet och min egna fantasi, så ta hand om dig så hörs vi säkert imorgon!

Helloooo bookmarks…

This entry was posted in Travelling. Bookmark the permalink.

2 Responses to Har du saknat mig?

  1. Viktor says:

    Den gränsövergången var min första kontakt med horor och jag minns det som igår, trots att det gått sisådär 23 år sedan det magiska ögonblicket.

    Aaaah…those were the days!

Leave a Reply

