Lars Ohly pruttade på mig!

När jag var på tuben på väg hem från plugget idag så kände jag då och då en otrevlig men ändå ganska bekant lukt. Den dök upp, sa hej och försvann sedan för att återkomma regelbundet och bekräfta att jag hade lagt märke till den. Mittemot mig satt en kvinna och bredvid mig satt en man, så listan på möjliga avsändare var inte allt för lång. När kvinnan stigit av tåget och lukten fortsatte hälsa på så kändes det givet att mannen bredvid mig var den skyldige. Någon station senare reste sig även han upp för att stiga av tåget och då fick jag en glimt av förövaren.

Det var Lars Ohly den jäveln!

Ok, antagligen var det inte han, men snubben var i alla fall väldigt lik vänstrisen. Visserligen ser alla vita likadana ut i mina ögon, men i just detta fall var likheten slående.

Så jag antar att sensmoralen är att man inte ska prutta på tunnelbanan. Eller se ut som Lars Ohly. Ärligt talat tror jag inte att det här inlägget har någon sensmoral, så jag hittade mest på det där förra, men att prutta bland folk är rätt oskönt så vi kan nöja oss med det.

Vissa människor blir fan aldrig äldre än fem år i huvudet. Varför i helvete ska man behöva säga till en 50-årig man att det inte är ok att prutta på tunnelbanan? Nu blir jag fan arg. Arrrrgggghhhhh! Ser du hur arg jag är? Grrrrrr!

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

