YouTube kan inte räkna

Hur går det här ihop egentligen? 302 människor har sett den här oerhört random videon, men 454 människor har klickat på en av tummarna för att ranka den. Finns det något sätt att ranka videos utan att gå in och se dem eller är det så att youtubes statistik över tittare inte fungerar som den ska och visar färre än det egentligen är? Jag tycker att vi kör på alternativ två.

En undersökning som jag precis utförde visar att även statistiken för alla mina videos är fel, och egentligen har miljontals människor sett det jag har lagt upp. Det visar sig att jag är världskänd och att allt jag säger följs av motsvarande tre svenska befolkningar världen över. Det finns med andra ord enorma möjligheter för företag att visa upp sig i mina videos och på så sätt nå ut till en publik som är oerhört mottaglig för informationen som jag levererar.

Även om inte allt nödvändigtvis är sant i föregående stycke så är det ändå en vettig poäng jag presenterar här, som när man säger till barn att monster som bor under deras säng kommer att äta dem om de gråter när man vill få en lugn stund i huset.

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

