50 Cent matar hungriga barn om du klickar lite

Det finns få artister som har förvånat mig positivt och växt i mina ögon som 50 Cent har. Inte som artist då då, för allt han har gjort sedan “Get rich or die trying” har varit mer eller mindre skit men som affärsman och människa i allmänhet. Bara att starta Vitamin Water tillsammans med Glacéau och sedan sälja det till Coca-Cola för fenomenala $4.1 miljarder är sinnessjukt, och det är bara en av många saker utanför musiken han har gjort som har blivit succé.

Nu har han även startat en kampanj där han donerar en måltid till ett hungrigt barn per Like på Facebook för hans energidrycksshot Street King. Givetvis är det även ett smart marknadsföringsknep som kommer att dra in en massa pengar till honom också, men med tanke på att 99% av all annan marknadsföring endast ämnar att tjäna pengar och inte mata någon förutom dem som står bakom den så är det helt ok för mig. Jag skulle till och med köpa skiten bara på grund av den här kampanjen om jag behövde energi, men jag har en stadig dos av kokain i mitt blod dygnet runt, så det är inget behov jag har.

Så gå till Facebooksidan för Street King och Like:a den för att göra världen till en lite bättre plats, och om du inte orkar göra ens det behöver du fan ta en ordentlig titt på vad för typ av svin du är (inte en sarkasm). Att skicka pengar eller åka till Afrika och bygga sjukhus är en sak, men att klicka på en länk är en helt annan, och om till och med det är för mycket begärt så hoppas jag att du av någon mystisk anledning plötsligt får ett bowlingklot i tarmarna som du måste skita ut.

Tack till Mo-Mo som tipsade om kampanjen!

This entry was posted in Serious stuff, Why the internet is awesome. Bookmark the permalink.

3 Responses to 50 Cent matar hungriga barn om du klickar lite

  1. Mille says:

    Hyffsat skön kille!

Leave a Reply

