Restaurang Cypern is the shiznit

Om du pluggar på KTH och inte har upptäckt Restaurang Cypern på Valhallavägen 50 än så är det dags att bli upplyst, för godare och mer prisvärd mat hittar du inte runt campus om du så letar i hundra år. Om inte någon öppnar något bättre ställe under tiden, för hundra år är rätt lång tid, men om du letar i hundra år… idag. Det är ett jävligt bra ställe bara, ok? Helvete.

Varje dag runt lunch har de förutom den vanliga menyn tre-fyra olika rätter till lunchpris (72 kr för studenter, 80 kr för riktiga människor) som är fantastiskt goda. Jag har ätit där rätt mycket och jag har aldrig varit besviken. Det är en riktig restaurang också så till skillnad från andra hak på Valhallavägen får man en ordentlig varmrätt och grym service för samma pris som man skulle lägga på en svettburgare med pommes. Och just det, sallad, bröd, juice, kaffe och en ridtur på deras elefant är inkluderat i priset.

Idag satt vi och åt där då en kompis sa att det var första gången hon var på restaurangen, då jag sa “du missat nåt, det här är bästa stället på Valhallavägen” vilket en kille som jobbar där råkade höra och utropade direkt att de skulle hämta en lunchkupong till mig, så nu har jag en gratis lunch där också bara för att de är så jävla grymma!

Fan, jag är skithungrig just nu och ska bara käka mackor. Att skriva om det här ämnet just nu var mer orutinerat än att festa med svenska tjejer utomlands och inte ta med kondomer.

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

