What’s mine is yours, American divorce

Om du inte har hört talas om Frank Ocean så skiljer du dig inte mycket från vilken medelsvensson som helst eftersom han inte riktigt har slagit igenom här än, men borta i USA har han exploderat som Londons tunnelbanesystem. På bara några år har han gått från i princip okänd till att vara med i två låtar (No church in the wild och Made in America) på giganterna Jay-Z och Kanye Wests gemensamma album “Watch the throne“, med en enda release däremellan; mixtapet “nostalgia, ULTRA“. Det är ungefär som att jag helt plötsligt skulle gå från att driva den här pissiga lilla bloggen till att få skriva skämt åt South Park.

Han är riktigt duktig i alla fall och trots att jag normalt inte lyssnar på killar som sjunger R&B som Usher, Chris Brown, Ne-Yo och alla andra R. Kelly-kopior där ute så har jag lyssnat en hel del på Frank Ocean sedan jag upptäckte honom. Alla de där andra sliskiga jävlarna är så jobbigt genomskinliga med att de gör det de gör bara för att få ligga (och det fungerar bättre än antibiotika) vilket stör mig för mycket för att jag ska kunna lyssna på dem.

R. Kelly lyssnar jag däremot på för han startade skiten. Och han blev filmad medan han pissade på en unge och kom undan med det. Credd.

This entry was posted in Music. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

