Är det här barnporr? Volume III

Den senaste veckan har det kommit många fler besökare hit till bloggen än vad uppdateringsfrekvensen har förtjänat. Eftersom jag har en kandidatexamen i detektivitet kunde jag rätt snabbt lista ut hur och det visade sig vara så att fler folk har hittat hit genom att googla efter Angie Varona senaste veckan än kineser har smugglats ut ur Kina i containrar senaste dygnet. Det är väldigt många.

Som ni kanske minns från det här och det här inlägget så är Angie en tonåring med bröst som badbollar vars bilder exploderade på nätet för inte så länge sedan och anledningen till att så många söker just nu är att hon häromveckan var med i en intervju där hon gråter över dessa bilder som läckte ut när hon var 14 och förstörde hennes liv (video här). Intet ont anande lade hon upp hundratals provokativa bilder till sin pojkvän på Photobucket som blev stulna och spridda över nätet varefter hon har blivit mobbad, förföljd, hotad och i allmänhet trakasserad var hon än går. Hennes föräldrar har fått dela hennes smärtor under flera år och som följd av dessa smärtor har Angie fått byta skola två gånger, gå över till privatskolning till slut och även varit nära att begå självmord.

Här är ett galleri med de stulna bilderna.

Planen var egentligen att avsluta inlägget med den raden för att det hade varit roligt, men jag misstänker att folk skulle tro att jag gör det av fel anledning. En del av mig tycker så klart synd om tjejen, men ärligt talat, vad fan tror du händer om du tar sexiga bilder på dig själv, lägger upp dem på nätet och dessutom ger åtminstone en annan person lösenordet till dem? Och säg inte “hon kunde inte veta” för hon kan fan inte veta hur det känns att bli påkörd av en buss heller, men det finns bättre sätt att ta reda på det än att slänga sig framför den, omduförschtårvajamenar. Dessutom blir hon trakasserad endast av anledningen att folk är dumma i huvudet och avundsjuka. Om jag gick på hennes skola när det här hände skulle jag inte trakassera henne annat än att jag kanske skulle stirra och dregla som en retard varje gång hon visar sig, medan de som trakasserar henne är tjejer som är avundsjuka på uppmärksamheten hon får och killar som vill ha henne men aldrig kommer att få henne eftersom de är värdelösa.

Mitt tips är helt enkelt att hålla huvudet högt, dels eftersom det kommer att lösa sig då alla växer upp och inser att hon helt enkelt bara har välsignats med sitt utseende och endast därför har blivit så känd, och dels för att huvudet täcker delar av brösten på vissa bilder vilket gör det svårare att runka till dem.

This entry was posted in Celeb. Bookmark the permalink.

6 Responses to Är det här barnporr? Volume III

  1. Mia says:

    Yoshi, Yoshi, Yoshi.. det är så fint när du visar ditt rätta jag. Ditt djupa jag. Då kommer hoppet tillbaka! Sen att du förstör det lite då och då, det får man leva med. :P

    • Yoshi says:

      Hahaha, ja du, det är en balansgång det där, hade jag inte förstört det så hade jag inte fått kommentaren från Fejzo nedan :)
      Men tackar, mitt “verkliga” jag är nog ändå lite mer åt det hållet, med inslag av det andra, så du får helt enkelt lära känna mig på riktigt istället :p

  2. Fejzo says:

    Haha det sista stycket var så roligt så att jag var tvungen att läsa det flera gånger!

  3. Ska vi blogglänka varandra? :)

Leave a Reply

