Vinna ett Green Card kanske?

En reklam för ett sådant här Green Card-lotteri dök upp på min Facebook igår och jag började fundera på om det här kan vara på riktigt eller om det är någon sorts trick som kommer leda till att ens njurar blir stulna eller så. När jag tidigare har sett sådana här erbjudanden har jag snabbt skrivit av dem som humbug (första gången i mitt liv som jag använder det ordet i text) men nu när jag faktiskt seriöst har börjat överväga att bo i USA någon gång i framtiden, och när reklamen dök upp på Facebook istället för mysko porrsidor (där kompisar har berättat att de sett dem alltså…) så funderar jag på om det kan finnas någon sanning bakom det här.

Min primära plan var annars att hitta en amerikansk tjej att gifta mig med, men att vinna ett Green Card på lotteri låter som ett alternativ som kräver mindre arbete på mitt rätt taskiga utseende och mina usla sociala färdigheter. När jag inte sitter vid en dator är mitt självförtroende lägre än 90-åringars pungsäckar.

Så vad tror ni? Är det här en riktig möjlighet eller har Jamba klätt ut sig till Uncle Sam för Halloween?

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

2 Responses to Vinna ett Green Card kanske?

  1. Viktor says:

    Jag “vet” att det är på riktigt. Ingen jag känner har vunnit, deltagit eller träffat någon som vunnit eller deltagit, men jag är ändå helt säker på att det är på riktigt. Go for it! Oddsen lär vara hur bra som helst, för det är väl inte som att 50 miljoner mexikaner vill få ett uppehållstillstånd varje år.

Leave a Reply

