En snabb fråga om Michael Jackson

Är det bara jag som tycker att Michael Jackson är överskattad?

Innan ni attackerar mig nu så får ni ta er igenom det här resonemanget. Jag menar inte att han är överskattad som artist. Han var en fantastisk sångare och låtskrivare, och oerhört talangfull och fenomenal på scen. Det är absolut inte någonting fel på honom som artist, och han förtjänar allt beröm han någonsin fått som artist. Däremot ifrågasätter jag hans status som legend. Han är “The King of Pop” (vilket jag håller med om) och hyllas som någon som revolutionerat musikbranschen (vilket njaaee). Han lämnade efter sig en extrem massa kvalitetsmusik, men gjorde han verkligen någonting revolutionerande? Han var kungen av popmusik, och om jag inte misstar mig fanns popmusik, i i princip samma form, även före Jackson 5 och MJ, så det är inte som att han skapade någonting en helt ny genre utifrån existerande eller påhittade pusselbitar som exempelvis Elvis Presley eller Johnny Cash gjorde. Jag menar, vad gjorde egentligen MJ musikmässigt som Rick James med flera inte redan hade gjort?

Dessutom våldtog han barn.

Vad säger ni?

This entry was posted in Music. Bookmark the permalink.

5 Responses to En snabb fråga om Michael Jackson

  1. Annika says:

    Jag måste få gratulera! För första gången på länge skriver du något Riktigt BRA, heheee. Jag håller helt och hållet med, har aldrig fattat vitsen med Michael Jackson och då är jag ganska många år äldre än dig…

  2. Arvs says:

    *skakar på huvudet…

Leave a Reply

