Varför man ska ha sex med någon man inte litar på

Annika kom med en fråga på inlägget om säkert sex igår som jag kom på flera olika sätt att svara på så jag tänkte att det lika gärna kan bli ett inlägg av det. Det är fredag, jag får vara lat om jag vill.

Nu radar jag upp svaren bara så hoppas jag att ni alla hittar något som tillfredsställer er. Speciellt du, Annika. Men ni andra också. Men inte lika mycket. Ok, nu kommer svaren.

A) Jag har ingen aning, för jag gör inte sånt. Någonsin.

B) För att sex är kul och syftet är att ha kul.

C) “Litar på” kanske inte var det bästa ordvalet, men har man sex med någon som man inte är i exklusivt förhållande med kan man inte veta säkert vem mer den personen har sex med, och då är personens ord den enda garantin man har på att man inte kommer att få med sig något tråkigt (om man nu inte använder skydd). Och det kan väl vara ok, så länge man kan lita på att personen är ärlig, men bästa är givetvis att använda skydd för att det är svårt att veta om personen verkligen är pålitlig, så det var mest så jag menade. Att man har sex med någon man inte är i exklusivt förhållande med händer liksom. Förutom mig, jag ska gifta mig innan någon får avblomma mig.

D) Alkohol. Eller valfri annan omdömesförvrängande substans för den delen.

E) För att Michael sa att man skulle få träffa Bubbles efter.*

Personligen är jag väldigt liberal när det kommer till det här och anser att folk som inte är i ett exklusivt förhållande kan ligga runt hur mycket de vill så länge de tar hand om sig själva och dem de ligger med, både vad gäller smittor och graviditet, men även så klart känslor. Var promiskuös om du vill, det är din ensak, men var inte en asshole. Sen kan den promiskuösa inställningen i längden påverka andra saker, som ens självkänsla, men det är väldigt individuellt och en avvägning som alla får göra för sig själva. Jag anser bara att man inte ska döma folk för val de gör angående sitt egna liv.

Sen hur jag själv gör när det kommer till sådana här frågor är ingenting jag tänker skriva om på en blogg eftersom jag inte är Kissie. Och eftersom det skulle minska mina chanser att ha vilt, oskyddat sex med mina groupies. Men mest Kissie-grejen.

*Sorry Arvs, jag var tvungen.

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

4 Responses to Varför man ska ha sex med någon man inte litar på

  1. Annika says:

    Men oj! Blev du lite stött nu???? Ta frågan som en man..

  2. Annika says:

    Vad bra! Jag trodde alla svar var riktade till mig och kände mig nästan själv lite stött, :-) Förresten, ett exklusivt förhållande vad innehåller det??

    • Yoshi says:

      Antar att du undrar vad det innebär, för vad det innehåller är lite svårare att svara på.. :)
      Enligt mig betyder det helt enkelt att båda inblandade gillar varandra så mycket att de bara vill vara involverade med varandra och därför inte dejtar, flörtar, ligger, osv med andra.
      Funkar den definitionen? :)

Leave a Reply

