Bloggen för dig som har frågor om examinationsjobb och tycker om lila

Som utlovat kommer här länken till den nya bloggen som kommer att handla om mitt exjobb på Telia. Tillsammans med Felix som ni har fått se på video en gång för länge sedan skriver jag ett exjobb hos Telia om Employer Branding under vårterminen. Bloggen (vilken vi båda kommer att skriva i) är en del av arbetet i sig (ett sätt att kommunicera med studenter) och kommer att beskriva hur det ser ut att skriva exjobb så att vilsna små studenter får lite vägledning på väg ut till vuxenlivet. Jag gillar att ge tillbaka till samhället. Och kattungar, jag gillar kattungar också.

Nu är det tyvärr så att jag (som jag tidigare har nämnt) antagligen inte kommer att kunna spåra ur som jag brukar vid tangentbordet. Det var en sak att göra det på KTH-bloggen där det i kontraktet uttryckligen stod att bloggen skulle vara personlig och bryta stereotyper om KTH:are (bara en liten påminnelse till folk som sedan klagade när man gjorde just det, ni vet vilka ni är) men en helt annan att göra det på en blogg som ska visa hur exjobb ser ut. Detta är inte något problem för mig eftersom jag är en fjärdedel gud, men jag tänkte bara varna er så att ni inte spammar kommentarerna där borta med frågor som “varför är du lika rolig som mitt nageltrång?” och dylikt.

Jag har mer att säga men det skulle innebära att det här inlägget skulle bli för långt och osammanhängande vilket mitt ADD inte klarar av så det dyker upp ett till inlägg här ikväll, yay! Nästan så att man glömmer bort alla de där svältande ungarna i Afrika, eller hur?

This entry was posted in School stuff. Bookmark the permalink.

3 Responses to Bloggen för dig som har frågor om examinationsjobb och tycker om lila

  1. Annika says:

    Väldigt intressant att läsa om din seriösa sida..

Leave a Reply

