Ett tråkigt inlägg till, sen kör vi på riktigt

Innan jag sätter igång med att försöka vara rolig igen så tänkte jag lite kort förklara vad den största anledningen är till att min motivation har sviktat mer än euron det senaste halvåret. Ok, inte mer än euron, den jäveln är ungefär lika stabil som någon med en öroninfektion och fyra promille i kroppen, men ni förstår tanken.

Det som har stört mig absolut mest med bloggandet är bristen på utveckling. Antal läsare och kommentarer har hållit sig stabila genom 2011 och klättrade under hösten igen efter att ha dippat lite under sommarmånaderna, men det är det. Ända sedan KTH-bloggen kickade igång i december 2010 så har processen varit i princip likadan, och man behöver inte ha läst mer än en halv mening av vad jag har skrivit för att förstå att jag behöver variation mer än italienska kryssningsfartyg behöver alkolås.

Med andra ord behöver jag a) många fler läsare och b) nya, annorlunda idéer till bloggen. Vad gäller a) så är jag, med risk för att låta självgod, övertygad om att det finns en stor oupptäckt målgrupp där ute för min typ av humor eftersom jag är långt ifrån den enda i det här landet som är dum i huvudet. Om du har några förslag på hur dessa människor kan nås (utan att för mycket pengar och tid behöver läggas på det) så är de välkomna. Och har du fler kompisar än mig så får du gärna tipsa dem om vad de går miste om här. Vad gäller b) så är det antagligen främst upp till mig att lösa problemet, men om ni har några förslag/önskemål/frågor så är de varmt välkomna de med. Så länge de inte är typ “lägg upp nakenbilder”. Det har jag ett konto på Flashback för.

Sådärja, nu vet ni vilka bördor det är som har hållit mig från att underhålla er på heltid de senaste månaderna, så nu kan ni slakta dem och se till att jag blir er för evigt. Ett annat alternativ vore att betala mig en miljon kronor i veckan för att skriva hela tiden, jag hade varit ok med det också. Jag är tillmötesgående.

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

