Sverige bara 12:e friaste pressen i världen

Häromdagen stötte jag på den här rankingen över hur fri pressen är i världens länder baserat på någonting som folk som håller på med det här vet mycket bättre än jag. Hoppas jag i alla fall, för jag hade baserat det på fördomar vilket antagligen inte är den mest pålitliga metoden.

Vårt kära blågula land har tappat från delad etta förra året till en pinsam tolfte plats. Det här är för övrigt första gången någonsin jag skrivit ordet “tolfte”. Men tillbaka till ämnet, vad fan är grejen med det? Vi kan inte låta de här skitländerna gå om oss i en så vital fråga. Jag menar Estland, vad fan? Är det inte Baltikum alla tiggarligor i Sverige kommer ifrån? Hur fan kan de ha friare press än vi? Och Cape Verde, är det ens ett land? Jag var tvungen att wikipedia skiten för att vara säker och det här är ett tvättäkta citat om önationen: “The decline in the slave trade in the 19th century resulted in an economic crisis for the islands.”

Goddamn! Ärligt talat, Sverige, vi ligger bakom ett land vars hela ekonomi byggde på slavhandel! Pinsamt.

Om någon av er råkar känna eller ha kontakt med Fredrik Reinfeldt, maila honom en länk till det här inlägget så kanske han tar sig i kragen och fixar det här.

doublei.net – underhåller och gör världen till en bättre plats. Genom att vara rasistiskt.

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

2 Responses to Sverige bara 12:e friaste pressen i världen

  1. blööö says:

    hehe får alltid ett leende på läpparna av dina inlägg

Leave a Reply

