ACTA din PIPA, SOPA!

Det skulle förvåna mig om någon av er har missat hela det här snacket om SOPA, PIPA och ACTA som har pågått den senaste tiden, men å andra sidan blir jag fortfarande förvånad varje gång jag öppnar ögonen och ser att folk är kvar trots att jag blundade bort dem. Hur gör de egentligen?!

Hur som helst så verkar det här med ACTA inte vara så där jättebra. Jag orkar normalt inte bry mig om sådant här dels eftersom jag tillhör den bortskämda generationen som inte har en aning om exakt hur mycket vår frihet är värd, och dels eftersom jag är övertygad om att internet kommer att bestå hur som helst eftersom hackerz > statliga programmerare vilken dag som helst då de är betydligt fler, har betydligt mer tid och fantasi och alltid kommer att vinna i längden. Plus att man är jävligt grinig när man inte får ligga, en klar fördel för hackerzarna.

Däremot skrev jag idag under den här petitionen som ska framföras till EU-parlamentet eftersom det inte krävde mer än några sekunder av min tid och eftersom jag skulle känna mig rätt sämst ifall vi i framtiden blev söndercensurerade och kriminaliserade och jag inte ens orkade göra så mycket för att stoppa det. Så skriv under den du också för att undvika den risken eller nåt.

Jag skulle vara den sämsta revolutionsledaren genom tiderna.

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

2 Responses to ACTA din PIPA, SOPA!

Leave a Reply

