Jag gillar inte kyla så mycket

Ok, nu har mina händer tinat efter kylan i Sundsvall så det är dags att slänga ur mig mer osammanhängande skitsnack till ert nöje igen. Helvete vad kallt det är där uppe! Temperaturen var nere och flörtade med 30 negativa i lördags när vi försökte oss på att gå ut en sväng, men eftersom både min kompis och jag är av sydligare ursprung lyckades vi inte riktigt bli taggade under promenaden till klubben. Det är svårt att känna för att festa när man konstant tänker “undrar exakt hur mycket till av den här kylan som behövs för att mina ögon ska frysa till is”.

Och när vi ändå är igång om det här med kyla så tänkte jag ta upp en grej som har stört mig längre än svarta penisar. Den liknelsen går att tolka på många sätt för övrigt, ni får själva spekulera vilken tolkning som är den korrekta.

20120208-131312.jpg

De här bänkarna känner många av er säkert igen, men för er som inte gör det kan jag berätta att de finns på perrongen i T-Centralen och är gjorda i sten.

Sten.

Man behöver inte ha studerat termodynamik för att förstå att sten är en väldigt dålig ledare av värme och därmed extremt bra på att hålla sin temperatur, det räcker med att man någon gång har legat avdeckad på en trottoar, och vem har inte gjort det liksom?

Hursomhelst, varje gång jag sätter mig på de där bänkarna ångrar jag mig inom tio sekunder eftersom skiten är kallare än pingvinkiss och får ens röv att undra vad den gjorde senaste bajsningen för att förtjäna det här grymma straffet. Hade vi bott i Spanien eller Australien hade det här förstås inte varit något problem, men nu råkar vi bo i ett vinterland, så hur i helvete får man för sig att sten är ett bra material att bygga någonting folk ska placera sina Kardashians på?

Det här är antagligen det längsta inlägget jag har skrivit på mobilen.

Jag hade inget skämt att avsluta med så jag hoppades att ingen skulle märka ifall jag bytte samtalsämne. Funkade det?

This entry was posted in Random. Bookmark the permalink.

8 Responses to Jag gillar inte kyla så mycket

  1. Annika says:

    Underbart!!! Tänk på att kylan i Norr ändå är “mildare” än kylan i Stockholm. Uuunderbart!!! Du besökte väl Mittuniversitetets eminenta studentkår/pub??

    • Yoshi says:

      Alltså.. det där med mildare.. Nej. Om mildare betyder “det är så mycket kallare att du inte kommer att ha någon känsel i dina ben om du går runt i samma byxor som i Stockholm” så ja, men annars nej :p

      Och nej, jag besökte absolut ingenting, det var föööööööör kallt för att gå nånstans alls alltså :D De från Sundsvall som jag pratade med sa dock att det var en exceptionellt kall helg även med deras mått mätt. Jag åker nog upp igen när det blir varmare någon gång, då kanske det besöks mer :)

  2. Annika says:

    Äsch!! Ungdomen idag är så chicken…Varför tog du inte med dig långkalsongerna??

    • Yoshi says:

      Exakt vad jag hoppades på att du skulle säga :p Vad menas med “mildare” då om jag måste ha på mig mer kläder? Jag har hört det där med “mildare kyla” förut och jag säger att det bara är marknadsföring och inget annat :)

      Och jag äger inga långkalsonger, det är antagligen förklaringen till varför jag inte tog med dem :)

  3. Yoshi says:

    Hahaha, marknadsföring av de kalla delarna av Sverige så klart :)

    Liknelse: Chips = fulla av fett, Sundsvall = kallt. Precis som man på påsen skriver “nu 30% mindre fett” och dylikt för att det ska låta bättre i konsumentens öron säger man “mildare kyla” om kylan i Sundsvall för att mesar som jag ska tänka att det kanske inte är så kallt och åka upp.

    Men inget illa om Sundsvall eller annan nordlig del av vårt fina land, inte så jag menar, bara att det på riktigt är för jävligt kallt där uppe och jag inte ser vad som är “mildare”. Men det är ju bara min åsikt och jag är, som vi redan konstaterat, inte riktigt objektiv när det kommer till kyla :)

  4. Annika says:

    Jaja, nu har vi fått läsa att du inte gillar kyla så länge…Dags att uppdater kan man säga :-)

Leave a Reply

