Trayvon Martin

Grabben på bilden ovan heter Trayvon Martin och hans öde bör vara känt för de flesta av er vid det här laget, men eftersom ni är retarderade nog att återkomma till min blogg gång på gång och jag ändå behöver fylla ut inlägget med ord så att det ser ut som att jag tillför nånting så drar vi en kort recap.

Trayvon var en helt vanlig 17-åring i Florida vars enda misstag här i livet var att födas svart (så jävla dumt av honom, jag är skitnöjd med mitt val) och detta misstag fick han sota för den 26:e februari i år då George Zimmerman, en självutnämnd “neighborhood watch captain”, såg honom promenera i en hoodie och tyckte att han såg misstänksam ut. George ringde polisen, sa att han följde efter Trayvon, fick instruktioner att sluta upp med det, sa saker i stil med “fucking coon” och “they always get away”, följde efter grabben trots instruktionerna och sköt strax därefter ihjäl honom med sin pistol som han hade med sig. Trayvon var obeväpnad och bara på väg hem till sin familj. George sa att han handlade i självförsvar och har, tack vare Floridas fantastiska lagar kring dessa situationer, ännu inte arresterats. Detta har givetvis rört upp en storm bland folk överallt och om du vill läsa mer detaljerat om händelserna kan du kolla hit eller gå en kurs i hur man googlar saker och ting.

Denna oerhört sorgliga händelse blottar den systematiska rasismen som fortfarande finns inbakad bland amerikansk auktoritet. Polisen trodde på den vita killen utan att ens göra en bakgrundskoll som för övrigt hade visat att han har blivit arresterad tidigare, medan en 17-årig obeväpnad pojke låg död framför dem. Vidare visar det på enorma brister i rättssystemet som inte ens planerade att göra en undersökning och bedömning av situationen innan folket började rasa trots att en 17-årig obeväpnad pojke låg död.

Folk har skrivit till mig på Facebook medan jag har skrivit det här inlägget, så jag har fått gå fram och tillbaka hela tiden vilket har lett till att jag har tappat tråden lite grann, men jag tror att det hela skulle mynna i att Florida, Jeb Bush, George Zimmerman, de inblandade poliserna och Harrison Ford kan gå och penetrera sig själva med valfritt bordsben. De förstnämnda av uppenbara skäl och Harrison Ford bara för att jag inte gillar honom. Snubben har lika många ansiktsuttryck som min pung.

This entry was posted in Serious stuff. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

