Fuck yo’ couch, KTH!

Holy duck! Senast jag skrev någonting här var någon gång under kritaperioden känns det som, och senaste dagarna har mina fingrar kliat mer än de gör i början på en MDMA-tripp. Har jag hört alltså.

Anledningarna till varför det inte har skrivits någonting är flera. Jag haft gäster eller själv åkt iväg typ varenda jävla helg, jag har försökt hitta en seriös sysselsättning till hösten ifall det här med bloggande inte skulle dra in nå cash (hah!), jag har förberett mig för en fet USA-resa i juni som jag säkert kommer att skriva mer om snart, men framförallt har jag gjort allt jag behövt göra för att den här bilden ska existera:

Och nej, då menar jag inte att jag har lärt mig använda Paint utan jag har på riktigt tagit trehundraenochenhalv jävla högskolepoäng för att avsluta det här femårsprojektet på KTH och få kalla mig själv ingenjör utan att garva lite smått efteråt. Ok, jag garvar fortfarande åt tanken, men jag kommer i alla fall ha ett diplom att köra ner i halsen på andra som garvar åt det. Thug lyfe!

Så, den tredje juni åker jag iväg till USA, och tills dess tänkte jag försöka få en del skrivet eftersom det här med arbetslöshet för med sig en jävla massa tid, och jag måste göra någonting annat av tiden för jag börjar få skavsår.

Avslutningsvis kan jag nämna att den mest förekommande kritiken våra opponenter gav oss till examensarbetet var att det var fullt med långa, komplicerade meningar som fortsätter i all evighet och många gånger kan bestå av helt skilda bisatser som bara separeras av komman vilket gör det svårt för läsaren att förstå vad det viktiga i meningen är då man tvingas så att säga “ta ett nytt andetag” mitt i meningar för att läsrytmen ska fungera, och ibland till och med läsa om för att förstå vad författaren ville ha sagt med det långa utlägget som därmed kanske hade varit mer översebart om det hade delats upp i kortare meningar.

Våra opponenter var uppenbarligen fulla när de läste vårt arbete, jag har ingen aning om var det där kom ifrån.

Intellectual Ignorance – enda stället där ett onaniskämt följs upp av ett om meningsuppbyggnad i akademiska uppsatser. And we’re back, baby!

This entry was posted in School stuff. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

